FACEBOOK D AWANA MULTITRADE

PERKHIDMATAN KAMI

PERKHIDMATAN KAMI

UNTUK MAKLUMAN

UNTUK MAKLUMAN

Dec 5, 2010

KUCING-KUCINGKU



Disebabkan tengok majalah 3 malam ni.. nk refresh psl posting kucingku yg pernah diposting dolu2 la.kucing2 ni mmg peminat aku.. heh heh heh.. satu famili kami mmg semua teramat menyayangi kucing2. so dalam entry ni aku cerita serba sedikit sifat2 dan kucing2 yang aku pernah ada..

sebelum2 ni ade lah bela.. tp tak la berat sgt.. bermula dr dua beradik yg kami jumpe di pasar.. dalam plastik.. org baru buang.. kesian.. so kitorg pon amik la bela.. satu nama citeh.. satu lagi nama citam. 2 2 betina.. mase amik tu kecik je lagi.. jalan pon terketar2.. tak lama kemudian.. citam pon ilang.. ntah mane dia gi tak tau.. abah smpai ronda satu kawasan perumahan.. mcm cari anak yg ilang.. yg citeh lak tau buat anak je.. wakakakaka..pastu beranak pinak la citeh.. aku pon tak tau mane anak dia.. tak ingat..


citeh & citam

anak2 citeh generasi pertama ni ada 3 ekor.. masing2 ade lain2 sifat.. ni nama engkok.. sebab ekor dia bengkok.. wakakaka.. ni budak baik ni.. anak teruna yg suka duduk umah.

engkok

ni lak 2 anak dara.. yg putih tu nama empok.. sbb bdn dia empok sgt.. sekor lagi nama tam.. sebab kaler itam.. empok ni smpai sudah dia tak bunting.. sebab dia suka duduk umah.. budak baik ni.. tam lak asal malam je gi kuar berpoya2. pagi je balik.. mcm tu lah hari2.. ntah bape kali dia bunting.. seb la tak menjadi.. sebab kandungan gugur sesaje.. wakakaka.. adik aku yg pompuan tu la selalu jd mak bidan.. sanggup tunggu smpai kul 3 4 pagi.. kucing ni beranak pon macam org.. kalau 5 ekor.. mau kene tunggu 5 jam. ade yg tak cukup bulan tu.. kadang2 kuar badan je..


pastu ade plak kucing2 datang ni.. ade yg tak hidup lame pon ade.. bila dh byk2 terpaksa la buang.. sebab arwah abah sakit kronik.. takut dijangkiti kuman kucing... dengan hati yg sedih dan pilu.. terpksa la htr kucing2 tu di rumah kebajikan masyarakat.. dah la comel2 lak tu..termasukla dgn anak2 si citeh ni td.. isk isk isk..



pastu kitorg bela lah kucing liar kat kwsn sini.. terus jd jinak..nama omey.. dia ni dtg dgn mak dia.. kucing jantan.. bila kecik comey2.. tp dh besar mcm muke harimau.. tajam je mata dia.. nk pegang pon takut. wakakaka.. tp lama2 dia ilangkan diri..lagi sekor nama omot.. sebab bulu dia kaler coklat comot2.. yg tu pon suka buat anak... antara anak2 dia yg menjadi kesayangan...


atan

atan ni mcm samseng sarip dol muke dia.. dengan parut panjang kat pipi.. muke jebah je.. kate org perak.. manje tak memasal.. nk menyendeng kaki je.. walaupun muke gengster.. lagi satu time aku nk menjahit.. kat mesin jahit tu gak la dia nk lepak2.. dah la ekor goyang.. mau kene jahit sekali


olen

olen ni seekor kucing jantan yang ayu.. muka mcm betina.. sifat2 pon mcm betina.. tp jantan..ni lah paling rapat ngan aku.. kalau kena marah ngan mak.. sbb terkencing dlm umah.. mesti dia lari nyorok belakang kaki aku.. lagi dua ekor adik beradik dia nama abu ngan oken.. oken dh kene buang sbb terlampau byk sgt anak2 dan cucu2.. sbb penguatkuasa dtg suruh buang.. keturunan oken je mau dlm 15 ekor.. abu je yg hidup smpai sekarang.. walaupun sedikit tempang.. dengan muke yg bengis.. tu lah kucing jantan paling berkuasa di sini.. wakakakaka.. muka dia lagi gengster dr atan.. tgokla labuh tul pipi abu tu.. cume kaki je tempang sebelah.. kene langgar ngan moto.. smpai terkeluar tulang kaki.. tapi abu ngan anje ni lak paling suka bau minyak angin.. kalau tgh sapu minyak angin kat perut.. balm ke minyak kapak ke.. mesti dia nk jilat.. ketagih ni..

abu

sewaktu dengan anje ni.. labi, labu dengan ontot...yg atas meja tu oken .. ngan yg terlentang tu ontot.. tah bape generasi dok lam satu umah.. wakakakaka



ni anje baru beranak.. selalu beranak tak idup2.. ni menjadi lak.. sekali 5 ekor.. sihat walafiat lak tu

pastu abam boh lak tau kami memerlukan kucing.. setelah kehilangan kucing2 lain.. dapatlah nome atau me-me ni.. ni lah kucing paling hyperaktif yg pernah dibela.. kaki aku ni calar balar kene gigit ngan dia.. ni mak kate .. anak mat salleh.. sebab mat salleh yg bagi pada boh.. patung singa tu pon mat salleh tu yg bagi.. sebab dia suka main ngan patung tu.. anak yatim piatu me-me ni.. cian dia.. masa me-me mati mmg sedih sgt.. dh kita yg nyusukan dia .. ye lah dh ajal.. lets bygone be bygone..

me-me

lepas me-me mati.. satu famili sedih sgt.. mak aku kutip la sekor kucing dr kedai makan.. nk wat pengubat rindu.. ayu gila muka kucing ni.. dh la jantan... letak la nama nonet.. dia ni tak reti segan.. peramah lak tu..smpaikan aku nk koke dlm room pon.. dia seboh nk bercakap gak kat mic tu... pastu tgh2 mkn2 ngan abam boh.. ternampak la sekor anak kucing tu tgh main2.. abam boh ape lagi.. dia terus terkam .. tnye org kedai tu takde kucing sape2.. aku pon amik la bwk balik naik kete sorang2.. huhuhuhu.. nak buat kawan dgn nonet.. mak aku bg nama nonot.. muka ala2 mcm cengih sikit kucing ni.. ni baka luar ni.. selama ni aku bela kucing malaysia je.. nonot ni mula2 jual mhl bile nonet ajak main.. sekarang dia lak yg lebih..


nonet & nonot

sekian lah kisah generasi kucing2 aku.. tu je yg aku ingat dn ade gambo.. yang lain2 tu abaikan je lah.. kang pjg berjela lagi ..

Reactions:

12 komen:

ApIzz v6 kid said...

yehhhh..org petame yg komen ni.....pes komen ni....lps ni aok wat zoo kucing laa...pastu aok wat tiket sape nk tgk kucing....nanti cpt laa aok nek aji....bwat zoo kucing je dh laa.....

×÷·.·»BèCå_$åK†i«·.·÷×™ said...

byknye kucing :x best ek sayangkan kucing...anti kucing2 nie la yg tggu mizz kt depan pintu syurga...
mak ca selalu ckp..sape2 sayangkan kucing nie, nabi pun sayang dia..sebab kucing nie haiwan kesayangan nabi...
betul ke???
tp ca xboleh main ngat dgn kucing sebab hama dr badan dia tu blh wat ca rasa gatai mata n idung :(
boleh pegang kejap2 je la....:(( sedih je...

Seni Islam said...

salam...best2...skang ade bpe ekor,,sronoknya klu ad kcing...tp kt cni susah nk cri kucing,,seme liar2...

n4sty¬¬d1r¬¬d3b1l said...

Kucing garonk xde ke ko bela

eiffelz said...

bestnya entry nih...

update la lagi...lagiiikkk...

kem salam kucing2 kau okeh :wink:

Aku-Ida said...

apizz: erm cadangan anda akan dipertimbangkan.. tp mizz nk apizz kuar modal dulu... mizz tadak wit.. nk simpan tuk kawen..

beca : yelah ade sesetngah org allergic.. alhamdulillah mizz ok.. wallahualam.. tp bg kucing makan ni pon satu sedekah.. dulu lepas mizz buang kucing2 tu sbb byk sgt.. pintu rezeki tu mcm sempit.. murah rezeki bela haiwan2 ni.. asal kita ikhlas..

seni islam : sekarang ni dalam 10 ekor je.. tu pon takut2 jiran komplen.. bukan dok umah flat pon.. kang tak pasal2 kene saman ngan penguatkuasa.. dulu kucing2 ni pon liar.. tp lame2 jd jinak . paling ramai penah dok sekali pon dlm 19 ekor..atuk nenek makcik pkcik seme dok sekali... wakakakka

dir : kucing garong tu ssh nk jaga.. nnti dia asyik nk menggedik ngan menggelek je.. tu pasal koi namo bela

epe : ko bile lak nk update.. tah bape tahun la aku nk kene tunggu entry suprise ko tu epe

tempayanbudu said...

Salam..

Sekali sis buat cerita pasal kucing daa..dah macam zoo kucing aku nengok..jgan sok dah xder lauk, ko gulaikan kucing ni dah..ahakz..

mawaddah said...

menenok kucing2 ko neh..aku kerinduan sama kucing aku mem...uhuk uhuk...

kelakar tol nama kucing2 ko neh...

Aku-Ida said...

yeop : ish aku mane smpai ht nk wat gulai kucing.. baik aku wat ko je jd gulai.. muahahaha

mawaddah : ermmm kelakar eh.. aku rse ok je.. wakakaka

ApIzz v6 kid said...

kala apizz bg modal apizz cop jd CEO zoo kucing aok laaa....ajo kucing lg senang.....

loriburuk_turbo said...

alahai nyork, biarla byk kucing jgn byk bender2 tak berpaedah, slmt bela kucing sebagai latihan sebelum bela anak sendiri ...... aku ttp aku 8->

Aku-Ida said...

apizz: aok nk ajor ape kat kucing2 koi tu

lori: rse bela kucing mmg dh mcm bela ank sendiri dh... siap dok timang2 lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...